Skip to content

Senior projectmanager huisvesting

Nederland, Utrecht, UtrechtFM

Functieomschrijving

Voor een opdrachtgever zijn wij op zoek naar een projectmanager huisvesting

Startdatum: 1 juni 2022

Locatie: Utrecht

Inzet: +/- 32 uur per week

Voor de afdeling Vastgoed & Campus van een van onze opdrachtgevers zijn we op zoek naar 2 projectmanagers om een aantal projecten die binnenkort gaan starten te begeleiden.


Wat ga jij doen?

Voor de afdeling Vastgoed & Campus van een van onze opdrachtgevers zijn we op zoek naar projectmanagers om een aantal projecten die binnenkort gaan starten te begeleiden. 
De opdrachtgever heeft een Strategisch Vastgoedplan vastgesteld. Hierin zijn de kaders en uitgangspunten voor de huisvestingsportefeuille van de opdrachtgever vastgelegd. Functionele, gezonde, energieopwekkende gebouwen moeten het strategisch plan  ondersteunen. Vanuit het Strategisch Plan worden de komende maanden een aantal vastgoedprojecten opgestart 
1. Initiatieffase gebouw 1, om groei van de Bètaorganisatie op te vangen en om ‘schuifruimte’ te hebben de komende jaren. Het betreft een project voor gebouwinstallaties, laboratoria en kantoren. De beoogde start van de initiatieffase is 1 juli.
2. Initiatieffase vervangende huisvesting Studieverenigingen: zij zijn ondergebracht in een tijdelijk gebouw. Er zal een definitieve oplossing voor deze
verenigingen gerealiseerd moeten worden. De beoogde start van de initiatieffase is 1 oktober.
3. Initiatieffase gebouwoptimalisatie gebouw 2: diverse gebouwoptimalisaties dienen gerealiseerd te worden. Het betreft een project voor gebouwinstallaties, laboratoria en kantoren. De beoogde start van de Initiatieffase is 1 september.
4. Definitiefase gebouw3, realisatie van een Circulair Paviljoen, hetgeen tevens als het nieuw entreegebouw gaat fungeren. Het betreft een ambitieus project v.w.b. duurzaamheid. Daarnaast gaat het om bijeenkomstruimtes en kantoren.
5. Initiatief- en definitiefase renovatie c.q. vervanging kassencomplex. De opdrachtgever beschikt over onderzoeks- en publiekskassen, die sterk verouderd zijn. De globale scope van dit project wordt deze zomer door het College van Bestuur vastgesteld. De beoogde start is 1 september.
6. Initiatieffase gebouw 4. Dit onlangs aangeschafte gebouw dient geschikt te worden gemaakt voor (hybride) onderwijs- en kantoorwerkzaamheden. Daarbij is sprake van ontvlechting van technische installaties, De beoogde startdatum is 1 juni.
7. Initiatieffase renovatie gebouw 5 voor wat betreft onderwijsruimtes en kantoren. De beoogde startdatum is 1 oktober.

8. Initiatieffase renovatie gebouw 6. Renovatie. Het betreft een gebouw met bijeenkomstruimtes en horeca. De beoogde
startdatum is 1 oktober.

Voor deze projecten zijn we op zoek naar 2 ervaren Projectmanagers Huisvesting. Voor de projecten 1, 3 en 5 is kennis en ervaring met een hoog technische omgeving noodzakelijk. De projecten 6 en 7 en 8 betreffen monumentale panden. We maken graag combinaties van projecten passend bij de kennis, ervaring en ambities van de projectmanager, hierin kun jij jouw voorkeuren aangeven. 

Werkzaamheden
Initiatieffase:
- Ophalen van benodigde informatie om te komen tot een heldere vraaganalyse;
- Vormgeven van het cyclische proces van bedenken van oplossingsrichtingen en deze toetsen (valideren) aan wensen en kaders van de opdrachtgever, gebruikers en andere stakeholders;
- Het globaal bepalen van de inkoop- en aanbestedingsstrategie 

- Uitwerken van het Initiatieffasedocument, vormgeven van besluitvormingsproces;
- Het bewaken van alle GROTIK-aspecten.
Definitiefase:
- Het realiseren van het PvE, de stakeholder en omgevings-analyse; het verder preciseren van de inkoop- en aanbestedingsstrategie.
- Het bewaken van alle GROTIK-aspecten.


Wat vragen wij van jou?

• Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau in de richting bouwkunde/werktuigbouwkunde (WO is een pré);
• Je beschikt over minimaal 10 jaar aantoonbare relevante werkervaring als projectmanager op HBO niveau (bij voorkeur bij een HBO/WO onderwijsinstelling);
• Je beschikt over minimaal 2 jaar aantoonbare relevante ervaring met het werken bij of voor een publieke instelling, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
• Je beschikt over aantoonbare werkervaring met het begeleiden van de vraagarticulatie samen met de gebruikersorganisatie in initiatief- en definitiefase;
• Je beschikt over aantoonbare werkervaring met duurzaam bouwen (gezond, energieopwekkend, circulair) bij vergelijkbare projecten;
• beschikt over aantoonbare werkervaring met het met sturen op levensduurkosten (TCO), bij vergelijkbare projecten.
Competenties

• Visie: een duidelijke visie op aanbesteden en contracteren in relatie tot de sterk in beweging zijnde markt met hoge prijzen voor bouwmaterialen, schaarste in personeel bij aannemers en de onzekere situatie als gevolg van de geopolitieke ontwikkelingen.
• Zelfstandig: in staat om zelfstandig werkzaamheden uit te voeren en te komen tot het gewenste resultaat.
• Proactief: bij het uitvoeren van de werkzaamheden kansen ter verbetering blijven zien en deze actief benoemen.
• Analytisch: in staat zijn hoofd- en bijzaken te onderscheiden, informatie te ordenen en verbanden te leggen.
• Gestructureerd: tijdens de werkzaamheden overzicht en orde houden in de te verrichten taken.
• Creatief: in staat om buiten de gebaande paden op zoek te gaan naar oplossingen en ideeën.
• Organisatiesensitief: een prettige en verbindende persoonlijkheid, maar kan ook stevig onderhandelen en aanspreken wanneer de situatie daar om vraagt. Iemand die inspireert én verbindt.


Wat hebben wij te bieden?

Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van het project (met zicht op verlenging en op een vast dienstverband) óf een ZZP overeenkomst

  • Bij een dienstverband:
      • Je wordt onderdeel van een groeiend en ambitieus bedrijf en gave opdrachten binnen het facilitair werkveld;
      • Zomer- en winterborrel met alle medewerkers; (zolang corona dit niet toelaat proberen wij hier digitaal invulling aan te geven);
      • Sparren met een team van projectmanagers met allen een eigen expertise binnen Facilitair en Huisvesting in kennissessies;
      • Een laptop en telefoon om je werkzaamheden optimaal te kunnen uitvoeren.
  • Bij een ZZP overeenkomst:
    • Een vast aanspreekpunt binnen Young Group;
    • Ondersteuning bij nieuwe opdrachten indien gewenst;
    • Vrijblijvende bijeenkomsten met gelijkgestemden, zoals informatiebijeenkomsten, netwerkborrels etc.

Om jou voor te kunnen stellen bij de opdrachtgever zal er een uitgebreide motivatie worden gevraagd, hierover zullen wij jou informeren na aanmelding. 


Over Young Group

Young Group is een facilitair dienstverlener binnen operationeel tot strategisch niveau met de focus op vastgoed en onderwijs. Actief in facilitair management, coördinatie en uitvoering door met opdrachtgevers, naast de dagelijkse praktijk, mee te denken over de toekomst van hun organisatie. Young Group is een jong, ambitieus en gezellig bedrijf wat bestaat uit twee divisies: School Facility en Young Facility. Met onze organisatie, die zich kenmerkt met een no-nonsense mentaliteit, vormen wij een hecht team.


Vereisten

ZZP Interim opdracht fulltime parttime
Kim, Recruiter Young Group

Herken jij je in bovenstaande beschrijving en ben je enthousiast geraakt? Dan ontvangen wij graag jouw cv opgesteld in het Nederlands en een motivatie waarom jij de meest geschikte kandidaat bent voor deze opdracht.


Meer informatie? Bel, app of mail onze recruiter Kim via 06 24 89 26 80 of k.ijzendoorn@younggroup.nl

Ben jij  ZZP'er, past deze opdracht niet helemaal bij jou , maar heb jij wel interesse in vergelijkbare opdrachten, neem dan contact met mij op, dan kijken we samen of we wellicht in de toekomst iets voor elkaar kunnen betekenen. 


Wij kijken uit naar jouw sollicitatie!

Nederland, Utrecht, Utrecht
FM